Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
naukową podstawę do prawidłowej oceny ich funkcjonowania i efektywności społecznej, a także do ewentualnego doskonalenia własnych systemów oświatowych przez wyzyskanie osiągnięć innych - w innych warunkach działających. Dlatego celowe jest analizę dotychczasowego dorobku pedagogiki porównawczej w Polsce Ludowej poprzedzić rozważaniami na temat: celu i zadań tej dyscypliny oraz jej miejsca w całokształcie nauk pedagogicznych.
CELE I ZADANIA PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ
Cele, które stawiają sobie badacze w dziedzinie pedagogiki porównawczej - są przede wszystkim celami poznawczymi. W odróżnieniu jednak od innych dyscyplin pedagogicznych przedmiotem poznania w pedagogice porównawczej nie są ani interpersonalne oddziaływania wychowawcze, ani oddziaływania zachodzące w warunkach określonej instytucji kształcąco-wychowawczej, lecz oddziaływania
naukową podstawę do prawidłowej oceny ich funkcjonowania i efektywności społecznej, a także do ewentualnego doskonalenia własnych systemów oświatowych przez wyzyskanie osiągnięć innych - w innych warunkach działających. Dlatego celowe jest analizę dotychczasowego dorobku pedagogiki porównawczej w Polsce Ludowej poprzedzić rozważaniami na temat: celu i zadań tej dyscypliny oraz jej miejsca w całokształcie nauk pedagogicznych.<br>&lt;tit&gt;CELE I ZADANIA PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ&lt;/&gt;<br>Cele, które stawiają sobie badacze w dziedzinie pedagogiki porównawczej - są przede wszystkim celami poznawczymi. W odróżnieniu jednak od innych dyscyplin pedagogicznych przedmiotem poznania w pedagogice porównawczej nie są ani interpersonalne oddziaływania wychowawcze, ani oddziaływania zachodzące w warunkach określonej instytucji kształcąco-wychowawczej, lecz oddziaływania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego