Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający na celu ominięcie przeszkody, jest naturalnym odruchem, nad którym musimy potrafić zapanować. I to tak długo, dopóki hamujemy.
Hamowanie pulsacyjne jest truduniejsze, ale znacznie bezpieczniejsze zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na pedał hamulca, jednak tak, aby koła były przez cały czas hamowane ze zmienną jednak siłą. Nie "kopiemy" więc pedału hamulca, a zmieniamy jego położenie w zakresie od miejsca, w którym kończy się ruch jałowy pedału, aż pełnego wychylenia.
Tak więc, kiedy wyczujemy moment utraty przyczepności przez koła, zwalniamy lekko (o kilka, maksimum kilkanaście milimetrów) pedał hamulca. Po czym znów, płynnie
kół w czasie hamowania. Manewr kierownicą, mający na celu ominięcie przeszkody, jest naturalnym odruchem, nad którym musimy potrafić zapanować. I to tak długo, dopóki hamujemy.<br> &lt;hi rend="bold"&gt;Hamowanie pulsacyjne jest truduniejsze, ale znacznie bezpieczniejsze zwłaszcza na śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na pedał hamulca, jednak tak, aby koła były przez cały czas hamowane ze zmienną jednak siłą. Nie "kopiemy" więc pedału hamulca, a zmieniamy jego położenie w zakresie od miejsca, w którym kończy się ruch jałowy pedału, aż pełnego wychylenia.&lt;/&gt;<br> Tak więc, kiedy wyczujemy moment utraty przyczepności przez koła, zwalniamy lekko (o kilka, maksimum kilkanaście milimetrów) pedał hamulca. Po czym znów, płynnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego