Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wiedza i Życie
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
500°C). Jednak największym producentem ciepła jest silnik turboodrzutowy. Gazy wylotowe samolotu myśliwskiego osiągają temperaturę 800°C, a podczas zastosowania dopalacza nawet 1400°C. Wykonanie różnego typu zabiegów technicznych umożliwia zmniejszenie tej temperatury do 430°C (tak jest w bombowcu B-2). Efekt taki można uzyskać, umieszczając silnik wewnątrz płatowca, chłodząc strumień gazów wylotowych powietrzem pobieranym z otoczenia samolotu, ekranując najbardziej gorące części silnika i kontrolując w optymalny sposób obroty silnika (np. unikając stosowania dopalacza w krytycznym momencie misji samolotu).

OSŁABIANIE PROMIENIOWANIA ELEKTROMAGNETYCZNEGO
Współczesny samolot wyposażony jest w różnorodne urządzenia emitujące promieniowanie elektromagnetyczne (radary pokładowe, wysokościomierze, radiostacje). Wyeliminowanie tego promieniowania jest
500°C). Jednak największym producentem ciepła jest silnik turboodrzutowy. Gazy wylotowe samolotu myśliwskiego osiągają temperaturę 800°C, a podczas zastosowania dopalacza nawet 1400°C. Wykonanie różnego typu zabiegów technicznych umożliwia zmniejszenie tej temperatury do 430°C (tak jest w bombowcu B-2). Efekt taki można uzyskać, umieszczając silnik wewnątrz płatowca, chłodząc strumień gazów wylotowych powietrzem pobieranym z otoczenia samolotu, ekranując najbardziej gorące części silnika i kontrolując w optymalny sposób obroty silnika (np. unikając stosowania dopalacza w krytycznym momencie misji samolotu).<br><br>&lt;tit1&gt;OSŁABIANIE PROMIENIOWANIA ELEKTROMAGNETYCZNEGO&lt;/tit1&gt;<br>Współczesny samolot wyposażony jest w różnorodne urządzenia emitujące promieniowanie elektromagnetyczne (radary pokładowe, wysokościomierze, radiostacje). Wyeliminowanie tego promieniowania jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego