Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
się od tych zawartych
w innych buddyjskich podręcznikach do medytacji. Nie ma tam bowiem
opisów tajemnych technik, otwierających bramy 'oświecenia', brak też opisów
stanu umysłu w czasie kolejnych etapów medytacji czy towarzyszących im
aberracji psychicznych. Jak słusznie wykazuje Bielfeldt, naukę Dogena
o medytacji można sprowadzić do następujących wskazówek. Należy znaleźć
ciche miejsce, osłonięte przed deszczem, nie za zimne i nie za gorące. Należy
rozłożyć cienką matę i na poduszce usiąść w pełnej pozycji lotosu - położyć
Dogen wyjaśnia, iż bampo ni shoserareru oznacza odrzucenie ciała i umysłu, bardziej klarowne jest zachowanie znaczenia shoserareru jako bycia oświeconym. Gdyby zależało nam na zachowaniu tłumaczenia
się od tych zawartych <br>w innych buddyjskich podręcznikach do medytacji. Nie ma tam bowiem <br>opisów tajemnych technik, otwierających bramy 'oświecenia', brak też opisów <br>stanu umysłu w czasie kolejnych etapów medytacji czy towarzyszących im <br>aberracji psychicznych. Jak słusznie wykazuje Bielfeldt, naukę Dogena <br>o medytacji można sprowadzić do następujących wskazówek. Należy znaleźć <br>ciche miejsce, osłonięte przed deszczem, nie za zimne i nie za gorące. Należy <br>rozłożyć cienką matę i na poduszce usiąść w pełnej pozycji lotosu - położyć <br>Dogen wyjaśnia, iż bampo ni shoserareru oznacza odrzucenie ciała i umysłu, bardziej klarowne jest zachowanie znaczenia shoserareru jako bycia oświeconym. Gdyby zależało nam na zachowaniu tłumaczenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego