Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
czasu.

Model (w skali 1:5) z tworzywa poddawany jest pierwszym próbom w tunelu aerodynamicznym lub hydrodynamicznym (przed wprowadzeniem do produkcji seryjnej każdy pojazd przechodzi ponad 2 tysiące godzin takich prób), gdzie bada się opływ nadwozia strugami powietrza. Łatwiej (i taniej) można wtedy skorygować błędy konstrukcji. Zamiast dymu lub rozpylonej cieczy niektóre firmy (np. Mercedes) wykorzystują specjalne żele fluorescencyjne. Spośród kilku różniących się szczegółami modeli aut w ścisłej tajemnicy wybierany jest najlepszy z projektów (Ford zamiast takich dość drogich badań stosuje technikę holografii - przestrzenny obraz projektowanego samochodu można obejrzeć z każdej strony przy różnych symulowanych warunkach!).
Rafał Jemielita; Robert Przybylski



MATERIAŁY
czasu.&lt;/intro&gt;<br><br>Model (w skali 1:5) z tworzywa poddawany jest pierwszym próbom w tunelu aerodynamicznym lub hydrodynamicznym (przed wprowadzeniem do produkcji seryjnej każdy pojazd przechodzi ponad 2 tysiące godzin takich prób), gdzie bada się opływ nadwozia strugami powietrza. Łatwiej (i taniej) można wtedy skorygować błędy konstrukcji. Zamiast dymu lub rozpylonej cieczy niektóre firmy (np. Mercedes) wykorzystują specjalne żele fluorescencyjne. Spośród kilku różniących się szczegółami modeli aut w ścisłej tajemnicy wybierany jest najlepszy z projektów (Ford zamiast takich dość drogich badań stosuje technikę holografii - przestrzenny obraz projektowanego samochodu można obejrzeć z każdej strony przy różnych symulowanych warunkach!).<br>&lt;au&gt;Rafał Jemielita; Robert Przybylski&lt;/au&gt;&lt;/div&gt;<br><br><br><br>&lt;div type="art"&gt;&lt;tit&gt;MATERIAŁY
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego