Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Wojsk Lądowych
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
bezpieczeństwa Rzeczypospolitej. Dlatego też do ćwiczeń na szczeblu strategicznym i częściowo operacyjnym wprowadzamy elementy zagrożeń militarnych oraz niemilitarnych;
* uwzględniania w założeniach strategicznych i operacyjno-taktycznych faktu, iż przeciwnik może mieć przewagę liczebną, a nawet techniczną nie tylko w skali strategicznej, ale także w wymiarze operacyjno-taktycznym.
Ponieważ zasadniczym elementem edukacji ćwiczebnej i szkoleniowej są sytuacje, w których przeciwnik ma przewagę liczebną, uczymy:
- tworzenia przewagi, w tym liczebnej, w określonym miejscu i czasie, a przede wszystkim na decydujących kierunkach;
- szukania także przewagi w wartościach niewymiernych, tj. takich, których nie można policzyć i porównać. W tym celu sięgamy do doświadczeń polskiej sztuki wojennej
bezpieczeństwa Rzeczypospolitej. Dlatego też do ćwiczeń na szczeblu strategicznym i częściowo operacyjnym wprowadzamy elementy zagrożeń militarnych oraz &lt;orig&gt;niemilitarnych&lt;/&gt;;<br>* uwzględniania w założeniach strategicznych i operacyjno-taktycznych faktu, iż przeciwnik może mieć przewagę liczebną, a nawet techniczną nie tylko w skali strategicznej, ale także w wymiarze operacyjno-taktycznym.<br>Ponieważ zasadniczym elementem edukacji ćwiczebnej i szkoleniowej są sytuacje, w których przeciwnik ma przewagę liczebną, uczymy:<br>- tworzenia przewagi, w tym liczebnej, w określonym miejscu i czasie, a przede wszystkim na decydujących kierunkach;<br>- szukania także przewagi w wartościach niewymiernych, tj. takich, których nie można policzyć i porównać. W tym celu sięgamy do doświadczeń polskiej sztuki wojennej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego