Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 01.03 (1)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Płażewski "Kino"

1. Jerzy Stuhr - za "Pogodę na jutro". Stuhr nie należy do pokolenia debiutantów. Ale właśnie jemu udało się najtrafniej wpleść w zadziorną sagę rodzinną siedem grzechów głównych naszej przemienionej rzeczywistości.
2. Ryszard Brylski - za "Żurek". Część zasług Brylskiego można przypisać opowiadaniu Olgi Tokarczuk. Ale reżyser udowodnił, że wie, czym jest kino. Wystrzega się słów wszędzie tam, gdzie nawet złożoną fabułę opowiada obrazem, wizualną aluzją, wierząc w inteligencję widza.
3. Andrzej Jakimowski - za "Zmruż oczy". W różnych rzeczach może Hollywood wyręczać Europę, ale nigdy tego nie robiło w domenie kina poetyckiego. Takiego, w którym admirujemy nie "dzianie się wypadków", ale subtelność
Płażewski "Kino"&lt;/&gt;<br> <br>1. Jerzy Stuhr - za "Pogodę na jutro". Stuhr nie należy do pokolenia debiutantów. Ale właśnie jemu udało się najtrafniej wpleść w zadziorną sagę rodzinną siedem grzechów głównych naszej przemienionej rzeczywistości. <br>2. Ryszard Brylski - za "Żurek". Część zasług Brylskiego można przypisać opowiadaniu Olgi Tokarczuk. Ale reżyser udowodnił, że wie, czym jest kino. Wystrzega się słów wszędzie tam, gdzie nawet złożoną fabułę opowiada obrazem, wizualną aluzją, wierząc w inteligencję widza. <br>3. Andrzej Jakimowski - za "Zmruż oczy". W różnych rzeczach może Hollywood wyręczać Europę, ale nigdy tego nie robiło w domenie kina poetyckiego. Takiego, w którym admirujemy nie "dzianie się wypadków", ale subtelność
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego