Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
biblioteki szkolnej nie mogą pełnić równocześnie innych funkcji, tzn. nie należy organizować tam stałych zajęć lekcyjnych (np. w godzinach, kiedy czytelnia biblioteczna jest nieczynna), zebrań nauczycielskich czy zajęć kółek zainteresowań.
Praktykowane dotychczas w niektórych szkołach pseudoekonomiczne zagospodarowywanie bibliotecznych pomieszczeń do innych celów zawsze przyczynia się do nie kontrolowanego rozpraszania zbiorów czytelnianych, do szybkiego ich niszczenia i nastręcza bibliotekarzom wiele dodatkowej pracy porządkowej, a także zakłóca atmosferę spokoju i systematycznej pracy, co w konsekwencji staje się nieekonomiczne i niewychowawcze.
Jedną z form dydaktyki szkolnej, określającą stopień współczesności w kształtowaniu nowoczesnego społeczeństwa, jest uczenie przez odkrywanie. Najwyraźniej metoda ta występuje we współczesnym systemie
biblioteki szkolnej nie mogą pełnić równocześnie innych funkcji, tzn. nie należy organizować tam stałych zajęć lekcyjnych (np. w godzinach, kiedy czytelnia biblioteczna jest nieczynna), zebrań nauczycielskich czy zajęć kółek zainteresowań.<br>Praktykowane dotychczas w niektórych szkołach pseudoekonomiczne zagospodarowywanie bibliotecznych pomieszczeń do innych celów zawsze przyczynia się do nie kontrolowanego rozpraszania zbiorów czytelnianych, do szybkiego ich niszczenia i nastręcza bibliotekarzom wiele dodatkowej pracy porządkowej, a także zakłóca atmosferę spokoju i systematycznej pracy, co w konsekwencji staje się nieekonomiczne i niewychowawcze.<br>Jedną z form dydaktyki szkolnej, określającą stopień współczesności w kształtowaniu nowoczesnego społeczeństwa, jest uczenie przez odkrywanie. Najwyraźniej metoda ta występuje we współczesnym systemie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego