Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.

Twórca kultowego Volkswagena 1200 był stylistą w zespole prof. Ferdynanda Porsche. Na zlecenie władz III Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda, też miała podobną linię. A jednak Warszawa jest tylko wzruszającym zabytkiem, a Volkswagen wciąż fascynuje swym kształtem.

Po wojnie Komenda znalazł pracę w rodzinnej firmie Porsche, która na początku funkcjonowała jako biuro
się popularnością, którą producent wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.<br><br>Twórca kultowego Volkswagena 1200 był stylistą w zespole prof. Ferdynanda Porsche. Na zlecenie władz III Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda, też miała podobną linię. A jednak Warszawa jest tylko wzruszającym zabytkiem, a Volkswagen wciąż fascynuje swym kształtem.<br><br>Po wojnie Komenda znalazł pracę w rodzinnej firmie Porsche, która na początku funkcjonowała jako biuro
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego