Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
możemy wyróżnić tyle różnych klas abstrakcji, ile można w nim wyróżnić jednolitych (homogenicznych) podzbiorów elementów, którym dana cecha przysługuje w tym samym stopniu. Podzbiory te są, oczywiście, rozłączne (nie mają elementów wspólnych) i w sumie dają zbiór U.

Oznaczmy symbolem A zbiór klas abstrakcji od relacji Q. Na zbiorze A dana jest relacja wyprzedzania generalnego S9. Niech Zi i Zj są dowolnymi klasami abstrakcji. Wobec tego mamy:

ZiS9Zj wtedy i tylko wtedy, gdy dla każdego x ze zbioru Zi i dla każdego y ze zbioru Zj jest: xSy.

Reasumując, relacja S zachodzi między przedmiotami należącymi do różnych klas abstrakcji, relacja Q
możemy wyróżnić tyle różnych klas abstrakcji, ile można w nim wyróżnić jednolitych (homogenicznych) podzbiorów elementów, którym dana cecha przysługuje w tym samym stopniu. Podzbiory te są, oczywiście, rozłączne (nie mają elementów wspólnych) i w sumie dają zbiór U.<br><br> Oznaczmy symbolem A zbiór klas abstrakcji od relacji Q. Na zbiorze A dana jest relacja wyprzedzania generalnego S9. Niech Zi i Zj są dowolnymi klasami abstrakcji. Wobec tego mamy: <br><br> ZiS9Zj wtedy i tylko wtedy, gdy dla każdego x ze zbioru Zi i dla każdego y ze zbioru Zj jest: xSy.<br><br>Reasumując, relacja S zachodzi między przedmiotami należącymi do różnych klas abstrakcji, relacja Q
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego