Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
badań ankietowych, poza jednym przypadkiem, zawsze znacznie odbiegały od spożycia rejestrowanego w statystykach sprzedaży, podobnie jak ma to miejsce w innych krajach. Wyniki badań ankietowych osiągają zwykle 20%-60% wielkości rejestrowanej w statystykach sprzedaży. Tak znaczne zaniżenie wielkości spożycia wynika z właściwości metody ankietowej. Można wyróżnić dwa zasadnicze źródła zniekształceń danych; jedno, to błędy w relacjach badanych dotyczących ich picia wynikające z tego, że badani nie pamiętają faktów i okoliczności picia, a drugie, to niedoreprezentowanie w próbach osób nadmiernie pijących z powodu trudności w nawiązaniu z nimi kontaktu lub świadomego zatajania przez nich rozmiarów swojego picia. To drugie źródło wydaje się
badań ankietowych, poza jednym przypadkiem, zawsze znacznie odbiegały od spożycia rejestrowanego w statystykach sprzedaży, podobnie jak ma to miejsce w innych krajach. Wyniki badań ankietowych osiągają zwykle 20%-60% wielkości rejestrowanej w statystykach sprzedaży. Tak znaczne zaniżenie wielkości spożycia wynika z właściwości metody ankietowej. Można wyróżnić dwa zasadnicze źródła zniekształceń danych; jedno, to błędy w relacjach badanych dotyczących ich picia wynikające z tego, że badani nie pamiętają faktów i okoliczności picia, a drugie, to niedoreprezentowanie w próbach osób nadmiernie pijących z powodu trudności w nawiązaniu z nimi kontaktu lub świadomego zatajania przez nich rozmiarów swojego picia. To drugie źródło wydaje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego