Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2930
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Początek lat 90. przyniósł w polskim kinie falę produkcji wyzwolonych, lecz także wyzbytych treści. Stąd wzięła się popularność takich artystów, jak Pasikowski czy Machulski. Lubaszenko z aktora grającego w kinie ambitnym zamienił się w akordowego wyrobnika. Obok Bogusława Lindy stał się etatowym aktorem Władysława Pasikowskiego. Zagrał tytułową rolę w jego debiucie "Kroll". Potem przyszły "Psy", "Słodko-Gorzki" i "Demony wojny wg Goi". W nowym kinie polskim przestało być istotne, czy jesteś dobrym aktorem. Zaczęły liczyć się teksty, które wejdą do języka młodzieżowego i pseudowyraziste postacie. Twórcy polskiego kina postkomunistycznego stworzyli specyficzną elitę, do której ochoczo przyłączył się Lubaszenko. Jest taka scena
Początek lat 90. przyniósł w polskim kinie falę produkcji wyzwolonych, lecz także wyzbytych treści. Stąd wzięła się popularność takich artystów, jak Pasikowski czy Machulski. <name type="person">Lubaszenko</> z aktora grającego w kinie ambitnym zamienił się w akordowego wyrobnika. Obok Bogusława Lindy stał się etatowym aktorem Władysława Pasikowskiego. Zagrał tytułową rolę w jego debiucie <name type="tit">"Kroll"</>. Potem przyszły <name type="tit">"Psy"</>, <name type="tit">"Słodko-Gorzki"</> i <name type="tit">"Demony wojny wg Goi"</>. W nowym kinie polskim przestało być istotne, czy jesteś dobrym aktorem. Zaczęły liczyć się teksty, które wejdą do języka młodzieżowego i pseudowyraziste postacie. Twórcy polskiego kina postkomunistycznego stworzyli specyficzną elitę, do której ochoczo przyłączył się Lubaszenko. Jest taka scena
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego