Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 32
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
i Episkopat - a w szczególności biskup ordynariusz bielsko-żywiecki Tadeusz Rakoczy - sprzeciwili się stanowczo ustawianiu krzyży i porozumieli się co do przeniesienia krzyża "papieskiego" ze żwirowiska pod nowy karmel, nie byłoby dzisiejszego konfliktu. Teraz być może jest już za późno. Narodowo-katoliccy obrońcy krzyży w Oświęcimiu kontrolują sytuację. Zepchnęli do defensywy prawdziwych obrońców krzyża - jego religijnego sensu - w tym niektórych biskupów. Wróży to źle idei uczynienia z nazistowskiego obozu zagłady miejsca pojednania między Polakami i Żydami w imię wspólnej pamięci o tragedii obu narodów. Przegranymi w tej bitwie o krzyże mogą być tylko wizerunek Polski w świecie, polska racja stanu. Ale
i Episkopat - a w szczególności biskup ordynariusz bielsko-żywiecki Tadeusz Rakoczy - sprzeciwili się stanowczo ustawianiu krzyży i porozumieli się co do przeniesienia krzyża "papieskiego" ze żwirowiska pod nowy karmel, nie byłoby dzisiejszego konfliktu. Teraz być może jest już za późno. Narodowo-katoliccy obrońcy krzyży w Oświęcimiu kontrolują sytuację. Zepchnęli do defensywy prawdziwych obrońców krzyża - jego religijnego sensu - w tym niektórych biskupów. Wróży to źle idei uczynienia z nazistowskiego obozu zagłady miejsca pojednania między Polakami i Żydami w imię wspólnej pamięci o tragedii obu narodów. Przegranymi w tej bitwie o krzyże mogą być tylko wizerunek Polski w świecie, polska racja stanu. Ale
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego