Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przedmiotów o pewnej typowości oraz stopniu podobieństwa. Zawiera zatem szerokie pole odniesienia do tworzenia możliwych interpretacji. Zakres interpretacji elementów warstwy wizualnej komunikatu jest elastyczny i zależy od intensywności oraz jakości percepcji. W ujęciu Seweryny Wysłouch charakter symboliczny kodu obrazowego wynika z czterech podstawowych sposobów tworzenia symbolu wizualnego:
- wyizolowania przedmiotu lub detalu;
- określenia szczególnej konfiguracji znaków ikonicznych;

- deformacji poszczególnych znaków ikonicznych;
- identyfikacji komunikatu związanej ze zmianą konotacji znaku.
Izolowanie przedmiotu związane jest z oddzieleniem go od naturalnego kontekstu, w jakim występuje w polu percepcji. Określenie konfiguracji znaków wiąże się z umieszczeniem elementów kodu wizualnego w systemie relacji wobec innych elementów warstwy wizualnej
przedmiotów o pewnej typowości oraz stopniu podobieństwa. Zawiera zatem szerokie pole odniesienia do tworzenia możliwych interpretacji. Zakres interpretacji elementów warstwy wizualnej komunikatu jest elastyczny i zależy od intensywności oraz jakości percepcji. W ujęciu Seweryny Wysłouch charakter symboliczny kodu obrazowego wynika z czterech podstawowych sposobów tworzenia symbolu wizualnego: <br>- wyizolowania przedmiotu lub detalu; <br>- określenia szczególnej konfiguracji znaków ikonicznych;<br>&lt;page nr=61&gt;<br>- deformacji poszczególnych znaków ikonicznych; <br>- identyfikacji komunikatu związanej ze zmianą konotacji znaku. <br>Izolowanie przedmiotu związane jest z oddzieleniem go od naturalnego kontekstu, w jakim występuje w polu percepcji. Określenie konfiguracji znaków wiąże się z umieszczeniem elementów kodu wizualnego w systemie relacji wobec innych elementów warstwy wizualnej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego