Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
się uwagę na pozytywne i negatywne aspekty wprowadzenia wspólnej waluty, wskazuje się na szanse i zagrożenia wynikające z tej nowej sytuacji.
Wśród pozytywów wymienia się zwykle: większą możliwość porównywania cen na rynkach krajów UE, łatwiejsze dokonywanie zakupów w różnych krajach Unii, łatwiejsze realizowanie płatności, eliminację ryzyka kursowego, wyeliminowanie kosztów wymiany dewiz.
Zagrożenia, jakie się dostrzega, to przede wszystkim: zwiększenie zależności od Brukseli, ograniczenie autonomicznych decyzji gospodarczych i większe uzależnienie od decyzji Europejskiego Banku Centralnego, utrata części tożsamości wiążącej się z dysponowaniem własną walutą, nasilenie się konkurencji na rynku, początkową dezorientację nabywców indywidualnych i przedsiębiorstw, które będą dokonywać płatności w innej niż
się uwagę na pozytywne i negatywne aspekty wprowadzenia wspólnej waluty, wskazuje się na szanse i zagrożenia wynikające z tej nowej sytuacji.<br>Wśród pozytywów wymienia się zwykle: większą możliwość porównywania cen na rynkach krajów UE, łatwiejsze dokonywanie zakupów w różnych krajach Unii, łatwiejsze realizowanie płatności, eliminację ryzyka kursowego, wyeliminowanie kosztów wymiany dewiz.<br>Zagrożenia, jakie się dostrzega, to przede wszystkim: zwiększenie zależności od Brukseli, ograniczenie autonomicznych decyzji gospodarczych i większe uzależnienie od decyzji Europejskiego Banku Centralnego, utrata części tożsamości wiążącej się z dysponowaniem własną walutą, nasilenie się konkurencji na rynku, początkową dezorientację nabywców indywidualnych i przedsiębiorstw, które będą dokonywać płatności w innej niż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego