Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
o:

(a) biernej znajomości metodologii,

(b) czynnej znajomości metodologii.

Pisząc niniejszy podręcznik zwracałem uwagę, aby służył on zarówno tym (studenci pierwszych lat studiów), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, pochodzącą wszak - przypominam, iż psychologia jest nauką empiryczną! - z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym, którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać prowadząc samodzielne badania empiryczne - dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich będzie to praca doktorska.

2.1. Znajomość bierna

Mówiąc o biernej znajomości metodologii mam na myśli trzy zasadnicze konteksty korzystania
o:<br><br>(a) biernej znajomości metodologii,<br><br>(b) czynnej znajomości metodologii.<br><br>Pisząc niniejszy podręcznik zwracałem uwagę, aby służył on zarówno tym (studenci pierwszych lat studiów), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, pochodzącą wszak - przypominam, iż psychologia jest nauką empiryczną! - z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym, którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać prowadząc samodzielne badania empiryczne - dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich będzie to praca doktorska.<br><br>&lt;tit&gt; 2.1. Znajomość bierna&lt;/&gt;<br><br> Mówiąc o biernej znajomości metodologii mam na myśli trzy zasadnicze konteksty korzystania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego