Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
podczas obchodów 50. rocznicy pogromu kieleckiego. Jak pisał na łamach "Tygodnika Powszechnego" Aleksander Klugman: "Zaproszenie uratowanego z pogromu kieleckiego do zapalenia znicza podczas akademii poświęconej upamiętnieniu Holocaustu odczytać można - chociaż nikt tego oficjalnie nie sformułował - jako zaliczenie tego pogromu do Holocaustu, może jako jego ostatniego rozdziału".

W "religii Holocaustu" mamy do czynienia z odwróconą teorią "bogobójstwa", którą Kościół wielokrotnie potępiał. O ile tamta uważała wszystkich Żydów za winnych śmierci Chrystusa, o tyle ta uznaje wszystkich Polaków odpowiedzialnymi za śmierć Żydów. Jest to "metafizyczna wina", która wprowadza w stan "teologicznego poniżenia". Jedyną pociechą dla Polaków może być fakt, że jeszcze bardziej potępieni są
podczas obchodów 50. rocznicy pogromu kieleckiego. Jak pisał na łamach "Tygodnika Powszechnego" Aleksander Klugman: &lt;q&gt;"Zaproszenie uratowanego z pogromu kieleckiego do zapalenia znicza podczas akademii poświęconej upamiętnieniu Holocaustu odczytać można - chociaż nikt tego oficjalnie nie sformułował - jako zaliczenie tego pogromu do Holocaustu, może jako jego ostatniego rozdziału"&lt;/&gt;.<br><br> W "religii Holocaustu" mamy do czynienia z odwróconą teorią &lt;orig&gt;"bogobójstwa"&lt;/&gt;, którą Kościół wielokrotnie potępiał. O ile tamta uważała wszystkich Żydów za winnych śmierci Chrystusa, o tyle ta uznaje wszystkich Polaków odpowiedzialnymi za śmierć Żydów. Jest to "metafizyczna wina", która wprowadza w stan "teologicznego poniżenia". Jedyną pociechą dla Polaków może być fakt, że jeszcze bardziej potępieni są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego