Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
intymne i ostateczne, pokazywane w sposób dosłowny i szczery. Zwierzęta - prawdziwsze niż sztuka i tylko trochę mniej prawdziwe niż człowiek - świetnie się do tego nadają.

Wciąganie zwierząt w działania artystyczne staje się dziś jeszcze jednym sposobem na zbliżenie sztuki do naszej ludzkiej rzeczywistości, a zwłaszcza do tego, co intryguje najbardziej - do śmierci. Ale mimo wszystko jest coś optymistycznego w artystycznej karierze zwierząt. Świadczy ona przecież niezbicie, iż w psie, koniu czy wiewiórce wciąż upatrujemy potencjalnego przyjaciela. Bo gdyby było inaczej, czy kogokolwiek wzruszyłby widok - choćby nawet odlanej z brązu - martwej świnki? Być może zezwierzęcanie sztuki jest więc bezradnym wyrazem nadziei, tęsknoty za
intymne i ostateczne, pokazywane w sposób dosłowny i szczery. Zwierzęta - prawdziwsze niż sztuka i tylko trochę mniej prawdziwe niż człowiek - świetnie się do tego nadają.<br><br> Wciąganie zwierząt w działania artystyczne staje się dziś jeszcze jednym sposobem na zbliżenie sztuki do naszej ludzkiej rzeczywistości, a zwłaszcza do tego, co intryguje najbardziej - do śmierci. Ale mimo wszystko jest coś optymistycznego w artystycznej karierze zwierząt. Świadczy ona przecież niezbicie, iż w psie, koniu czy wiewiórce wciąż upatrujemy potencjalnego przyjaciela. Bo gdyby było inaczej, czy kogokolwiek wzruszyłby widok - choćby nawet odlanej z brązu - martwej świnki? Być może zezwierzęcanie sztuki jest więc bezradnym wyrazem nadziei, tęsknoty za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego