Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
są najbardziej podatne na wpływ czynników ekologicznych. Można ich nazwać "zielonymi konsumentami" lub też konsumentami proekologicznymi. Zgodnie z zasadami marketingu, działanie przedsiębiorstwa w określonym segmencie jest uzasadnione, jeśli odpowiada on następującym wymaganiom: jest możliwy do precyzyjnego wyodrębnienia, jest zyskowny, czyli reprezentuje odpowiednią siłę nabywczą, jest dostępny, czyli przedsiębiorstwo może kierować do tych nabywców odpowiednie dla nich produkty i selektywnie oddziaływać wykorzystując pozostałe środki marketingu (cenę, dystrybucję i promocję).
Segment konsumentów proekologicznych wyodrębnia się zwykle za pomocą kryterium demograficznego, dochodowego, uwzględniając styl życia takich konsumentów. Przykładem takiego segmentu na rynku niemieckim jest tzw. nowy konsument proekologiczny, określony przez instytuty badań konsumenckich po
są najbardziej podatne na wpływ czynników ekologicznych. Można ich nazwać "zielonymi konsumentami" lub też konsumentami proekologicznymi. Zgodnie z zasadami marketingu, działanie przedsiębiorstwa w określonym segmencie jest uzasadnione, jeśli odpowiada on następującym wymaganiom: jest możliwy do precyzyjnego wyodrębnienia, jest zyskowny, czyli reprezentuje odpowiednią siłę nabywczą, jest dostępny, czyli przedsiębiorstwo może kierować do tych nabywców odpowiednie dla nich produkty i selektywnie oddziaływać wykorzystując pozostałe środki marketingu (cenę, dystrybucję i promocję).<br>Segment konsumentów proekologicznych wyodrębnia się zwykle za pomocą kryterium demograficznego, dochodowego, uwzględniając styl życia takich konsumentów. Przykładem takiego segmentu na rynku niemieckim jest tzw. nowy konsument proekologiczny, określony przez instytuty badań konsumenckich po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego