Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
uwagi poświęcono dziwactwom malarza niż jego twórczości. Wystawa paryska pokazuje, że pod tym szaleństwem kryje się niezwykła osobowość.
Niewątpliwą zaletą paryskiej wystawy jest ukazanie kierunków i etapów artystycznego rozwoju Salvadora Dali, od wczesnych realistycznych portretów i pejzaży oraz impresjonistycznych krajobrazów poprzez futurystyczno-kubistyczne kompozycje i rozwinięty surrealizm aż do pełnej dojrzałości artystycznej i odnalezienia własnego, niepowtarzalnego stylu. Nazwał go dość enigmatycznie - metodą "paranoiczno-krytyczną". A oto definicja samego mistrza: "Wymyśliłem ją (tę metodę) przed ponad trzydziestu laty i praktykuję z powodzeniem, choć do tej chwili nie wiem na czym ona polega. Ogólnie mówiąc, idzie tu o ścisłą systematyzacje najbardziej obłędnych zjawisk
uwagi poświęcono dziwactwom malarza niż jego twórczości. Wystawa paryska pokazuje, że pod tym szaleństwem kryje się niezwykła osobowość.<br>Niewątpliwą zaletą paryskiej wystawy jest ukazanie kierunków i etapów artystycznego rozwoju Salvadora Dali, od wczesnych realistycznych portretów i pejzaży oraz impresjonistycznych krajobrazów poprzez futurystyczno-kubistyczne kompozycje i rozwinięty surrealizm aż do pełnej dojrzałości artystycznej i odnalezienia własnego, niepowtarzalnego stylu. Nazwał go dość enigmatycznie - metodą "paranoiczno-krytyczną". A oto definicja samego mistrza: "Wymyśliłem ją (tę metodę) przed ponad trzydziestu laty i praktykuję z powodzeniem, choć do tej chwili nie wiem na czym ona polega. Ogólnie mówiąc, idzie tu o ścisłą systematyzacje najbardziej obłędnych zjawisk
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego