Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
gdzie po okresach dużych przełomów następują okresy stagnacji. W firmach japońskich postęp techniczny to strumień ciągłych zmian wszystkich procesów, wzbudzany okresowo znaczniejszymi innowacjami.
IVII. Firmy zachodnie traktują jakość produkcji głównie jako problem techniczny, a jej doskonalenie wiążą z wyższymi kosztami i zwiększeniem seryjności. Firmy japońskie akcentują menedżerski aspekt problemów jakości, doskonalenie jakości wykorzystują jako metodę obniżania kosztów, a zmniejszanie seryjności i jakościową dywersyfikację produktów stosują jako sposób zwiększania przychodów i zysków.
VIII. W modelu zachodnim dominuje zarządzanie od góry i więzi pionowe, a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników
gdzie po okresach dużych przełomów następują okresy stagnacji. W firmach japońskich postęp techniczny to strumień ciągłych zmian wszystkich procesów, wzbudzany okresowo znaczniejszymi innowacjami.<br>IVII. Firmy zachodnie traktują jakość produkcji głównie jako problem techniczny, a jej doskonalenie wiążą z wyższymi kosztami i zwiększeniem seryjności. Firmy japońskie akcentują menedżerski aspekt problemów jakości, doskonalenie jakości wykorzystują jako metodę obniżania kosztów, a zmniejszanie seryjności i jakościową dywersyfikację produktów stosują jako sposób zwiększania przychodów i zysków.<br>VIII. W modelu zachodnim dominuje zarządzanie od góry i więzi pionowe, a od robotników oczekuje się tylko ścisłego wykonywania poleceń. Model japoński charakteryzuje zarządzanie partycypacyjne, więzi poziome, a od robotników
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego