Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
rozważaniach przyjęliśmy n = 3, a nie sytuację najprostszą (n = 2) , ponieważ wówczas wyraźniej widać, w jakim kierunku musiałoby pójść uogólnienie na n wejść (por. (9) i (11)).
Co się tyczy wzoru (19): przy tym doborze eksperymentów (kanon różnicy) wniosek powinien dotyczyć raczej wejścia A niż A . Nie jest poza tym dostatecznie jasne, czemu wniosek w tym kanonie ma mieć postać tak bardzo skomplikowaną; stwarza to zresztą wątpliwości co do zastosowań tego schematu. Bardziej zgodne zarówno z wywodami Milla, jak też z praktyką indukcyjną byłoby chyba poszukiwanie schematu, który dawałby wniosek kształtu A, F B - nawet kosztem dodatkowego założenia. Z tego względu
rozważaniach przyjęliśmy n = 3, a nie sytuację najprostszą (n = 2) , ponieważ wówczas wyraźniej widać, w jakim kierunku musiałoby pójść uogólnienie na n wejść (por. (9) i (11)).<br> Co się tyczy wzoru (19): przy tym doborze eksperymentów (kanon różnicy) wniosek powinien dotyczyć raczej wejścia A niż A . Nie jest poza tym dostatecznie jasne, czemu wniosek w tym kanonie ma mieć postać tak bardzo skomplikowaną; stwarza to zresztą wątpliwości co do zastosowań tego schematu. Bardziej zgodne zarówno z wywodami Milla, jak też z praktyką indukcyjną byłoby chyba poszukiwanie schematu, który dawałby wniosek kształtu A, F B - nawet kosztem dodatkowego założenia. Z tego względu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego