Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 31.01
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
w dowodzie rejestracyjnym. Ministerstwo w zasadzie potwierdziło orzeczenie Sądu Najwyższego z 9 listopada 2001 r., mówiące, że o charakterze pojazdu decyduje wyłącznie świadectwo homologacji. Właściciele samochodów z kratką, czyli osobowych przerobionych na dostawcze przez zamontowanie kratki oddzielającej siedzenia od części bagażowej, byli ostatnio wzywani do zapłacenia zaległego VAT-u. Sprawa dotyczyła przynajmniej 217 tys. pojazdów. Od każdego z nich resort mógłby uzyskać 20-40 tys. złotych. W skali kraju byłoby to 2.3 mld zł. Właściciele pojazdów z kratką wpadli w urzędniczo-legislacyjną pułapkę. Od 1997 roku obowiązywał przepis nakazujący zdobycie świadectwa homologacji dla pojazdu przerabianego na ciężarowy. Jednak urzędnicy wydziałów
w dowodzie rejestracyjnym. Ministerstwo w zasadzie potwierdziło orzeczenie Sądu Najwyższego z 9 listopada 2001 r., mówiące, że o charakterze pojazdu decyduje wyłącznie świadectwo homologacji. Właściciele samochodów z kratką, czyli osobowych przerobionych na dostawcze przez zamontowanie kratki oddzielającej siedzenia od części bagażowej, byli ostatnio wzywani do zapłacenia zaległego VAT-u. Sprawa dotyczyła przynajmniej 217 tys. pojazdów. Od każdego z nich resort mógłby uzyskać 20-40 tys. złotych. W skali kraju byłoby to 2.3 mld zł. Właściciele pojazdów z kratką wpadli w urzędniczo-legislacyjną pułapkę. Od 1997 roku obowiązywał przepis nakazujący zdobycie świadectwa homologacji dla pojazdu przerabianego na ciężarowy. Jednak urzędnicy wydziałów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego