Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 03.20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
szefów sieci.

Duży zjada małego

Według urzędu antymonopolowego duże sklepy forują miernych dostawców. Na drobnych dostawcach wymuszają kredytowanie, stosują liczne upusty, rabaty i opłaty za wprowadzenie konkretnych towarów. W rezultacie trudno jest czasem znaleźć na półkach hipermarketu produkt renomowanej firmy.
Duże sklepy stać na promocje, gdyż odbywają się one kosztem drobnych dostawców, których należność za towar przez dłuższy czas pracuje dla sklepu.
Fachowcy rokują, że za rok ponad 150 hipermarketów w Polsce wyprze sieć małych sklepików. Natomiast regulacje prawne, które miałyby powstrzymać ten proces, są wciąż w powijakach. W niedługim czasie wielkie sieci mogą stać się handlowym monopolistą.
DG



Czarny miesiąc
szefów sieci.<br><br>&lt;tit&gt;Duży zjada małego&lt;/&gt;<br><br>Według urzędu antymonopolowego duże sklepy forują miernych dostawców. Na drobnych dostawcach wymuszają kredytowanie, stosują liczne upusty, rabaty i opłaty za wprowadzenie konkretnych towarów. W rezultacie trudno jest czasem znaleźć na półkach hipermarketu produkt renomowanej firmy.<br>Duże sklepy stać na promocje, gdyż odbywają się one kosztem drobnych dostawców, których należność za towar przez dłuższy czas pracuje dla sklepu.<br>Fachowcy rokują, że za rok ponad 150 hipermarketów w Polsce wyprze sieć małych sklepików. Natomiast regulacje prawne, które miałyby powstrzymać ten proces, są wciąż w powijakach. W niedługim czasie wielkie sieci mogą stać się handlowym monopolistą.<br>&lt;au&gt;DG&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Czarny miesiąc
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego