Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie-A), co oznacza, iż nie jest zachowana zasada niesprzeczności,
wyznaczająca granice myślenia logiki klasycznej. Z punktu widzenia zdroworozsądkowej logiki klasycznej paradoks jest traktowany jako absurd.
Uważam, że prawdziwy paradoks jest sądem sprzecznym jednowymiarowym.
Można bowiem wyróżnić dwa rodzaje sądów sprzecznych: sądy
sprzeczne dwuwymiarowe i sądy sprzeczne jednowymiarowe. Sądy sprzeczne
dwuwymiarowe to takie sądy, w których każdy ze sprzecznych elementów
dotyczy innej sfery. Sprzeczność w tego typu sądach jest pozorna, ponieważ
pojawia się jedynie jako rezultat nieścisłego sformułowania sądu. "Błąd"
polega więc na tym, że nie wyjaśniono, pod jakim względem podmiotowi
gramatycznemu przypisywane są jednocześnie cechy będące swoimi przeciwieństwami,
lub nie
nie-A), co oznacza, iż nie jest zachowana zasada niesprzeczności, <br>wyznaczająca granice myślenia logiki klasycznej. Z punktu widzenia zdroworozsądkowej logiki klasycznej paradoks jest traktowany jako absurd. <br>Uważam, że prawdziwy paradoks jest sądem sprzecznym jednowymiarowym. <br>Można bowiem wyróżnić dwa rodzaje sądów sprzecznych: sądy <br>sprzeczne dwuwymiarowe i sądy sprzeczne jednowymiarowe. Sądy sprzeczne <br>dwuwymiarowe to takie sądy, w których każdy ze sprzecznych elementów <br>dotyczy innej sfery. Sprzeczność w tego typu sądach jest pozorna, ponieważ <br>pojawia się jedynie jako rezultat nieścisłego sformułowania sądu. "Błąd" <br>polega więc na tym, że nie wyjaśniono, pod jakim względem podmiotowi <br>gramatycznemu przypisywane są jednocześnie cechy będące swoimi przeciwieństwami, <br>lub nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego