Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
subiektywnym charakterze. W innym przypadku sytuacja mogąca wywołać poczucie winy zostanie odniesiona do okoliczności zewnętrznych. Technika ta jest bardzo często wykorzystywana w reklamie społecznej, kiedy ma wywołać postawę współodpowiedzialności odbiorcy wobec problemów społecznych. Problemy te są rzeczą oczywistą, lecz tylko do momentu, kiedy zaczynamy czuć się za nie odpowiedzialni.
Wywołanie dysonansu dotyczy niezgodności między elementami poznawczymi związanymi z cechami obiektów, działaniami lub sytuacją. Redukcja dysonansu służy uzasadnianiu własnego postępowania, samopotwierdzaniu oraz obronie własnej wartości. Wiąże się też z dążeniem do utrzymywania konsekwencji w podejmowanych działaniach, chociaż mogą być one sprzeczne z własnym wizerunkiem. Istnieniu dysonansu towarzyszy poczucie silnego dyskomfortu, które prowadzi
subiektywnym charakterze. W innym przypadku sytuacja mogąca wywołać poczucie winy zostanie odniesiona do okoliczności zewnętrznych. Technika ta jest bardzo często wykorzystywana w reklamie społecznej, kiedy ma wywołać postawę współodpowiedzialności odbiorcy wobec problemów społecznych. Problemy te są rzeczą oczywistą, lecz tylko do momentu, kiedy zaczynamy czuć się za nie odpowiedzialni. <br>Wywołanie dysonansu dotyczy niezgodności między elementami poznawczymi związanymi z cechami obiektów, działaniami lub sytuacją. Redukcja dysonansu służy uzasadnianiu własnego postępowania, samopotwierdzaniu oraz obronie własnej wartości. Wiąże się też z dążeniem do utrzymywania konsekwencji w podejmowanych działaniach, chociaż mogą być one sprzeczne z własnym wizerunkiem. Istnieniu dysonansu towarzyszy poczucie silnego dyskomfortu, które prowadzi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego