Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 0406
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2000
Rok powstania: 1998
Okazało się, że działalność lotnicza wymaga dużego kapitału, rzetelnej wiedzy technicznej oraz profesjonalnego wsparcia promocyjnego. Takim warunkom mogło sprostać tylko kilkanaście przedsiębiorstw. Pozostałe zaczęły bankrutować. Z lotniczej mapy Polski zniknęły nawet duże firmy, którym wcześniej wróżono świetlaną przyszłość, jak choćby użytkująca nowoczesne samoloty pasażerskie Blue Sky Carrier ze Szczecina i dysponująca dwoma nowoczesnymi jetstreamami firma Tasavi z Warszawy.
Stan posiadania
Dziś w rejestrach Głównego Inspektoratu Lotnictwa Cywilnego figuruje ok. 170 samolotów użytkowanych przez prywatne firmy. Do osób prywatnych należy ponad 90 maszyn. Ponadto w prywatnych barwach lata nieco ponad 50 śmigłowców. Liczba firm spadła do ok. 70 (w tym 30 aeroklubów
Okazało się, że działalność lotnicza wymaga dużego kapitału, rzetelnej wiedzy technicznej oraz profesjonalnego wsparcia promocyjnego. Takim warunkom mogło sprostać tylko kilkanaście przedsiębiorstw. Pozostałe zaczęły bankrutować. Z lotniczej mapy Polski zniknęły nawet duże firmy, którym wcześniej wróżono świetlaną przyszłość, jak choćby użytkująca nowoczesne samoloty pasażerskie Blue Sky Carrier ze Szczecina i dysponująca dwoma nowoczesnymi jetstreamami firma Tasavi z Warszawy. <br>&lt;tit&gt;Stan posiadania &lt;/&gt;<br>Dziś w rejestrach Głównego Inspektoratu Lotnictwa Cywilnego figuruje ok. 170 samolotów użytkowanych przez prywatne firmy. Do osób prywatnych należy ponad 90 maszyn. Ponadto w prywatnych barwach lata nieco ponad 50 śmigłowców. Liczba firm spadła do ok. 70 (w tym 30 aeroklubów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego