Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
jest fragmentem rzeczywistości, do której mamy dostęp, możemy
je poznać (przynajmniej częściowo). Naszym zasadniczym zadaniem jest
uzasadnienie tej tezy przez podanie warunków, dzięki którym będziemy
mogli określić formalne właściwości dzieła sztuki, tzn., określić jego
budowę strukturalną przez opisanie relacji i elementów struktury i tym
samym podtrzymać tezę o systemowej naturze dzieła sztuki.
Również przy opisie procesu twórczego konieczne będzie wprowadzenie
pojęcia sterowania, które najogólniej można nazwać takim rodzajem
wpływu na system, który zapewnia pożądaną jego budowę
wewnętrzną. Tworzenie dzieła sztuki przez artystę można traktować
jako sterowanie dziełem sztuki jako systemem, które umożliwia
"programowanie" (w pewnym zakresie), przewidywanie jego odbioru w
przyszłości
jest fragmentem rzeczywistości, do której mamy dostęp, możemy<br>je poznać (przynajmniej częściowo). Naszym zasadniczym zadaniem jest<br>uzasadnienie tej tezy przez podanie warunków, dzięki którym będziemy<br>mogli określić formalne właściwości dzieła sztuki, tzn., określić jego<br>budowę strukturalną przez opisanie relacji i elementów struktury i tym<br>samym podtrzymać tezę o systemowej naturze dzieła sztuki.<br> Również przy opisie procesu twórczego konieczne będzie wprowadzenie<br>pojęcia sterowania, które najogólniej można nazwać takim rodzajem<br>wpływu na system, który zapewnia pożądaną jego budowę<br>wewnętrzną. Tworzenie dzieła sztuki przez artystę można traktować <br>jako sterowanie dziełem sztuki jako systemem, które umożliwia<br>"programowanie" (w pewnym zakresie), przewidywanie jego odbioru w<br>przyszłości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego