Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
sześciu lat wieszał obrazy, przewoził je wykazując inwencję transportowo-gospodarczą, z miasta do miasta i wiedział co i dlaczego przewozi, lubił i szanował swój ciężar i umiał o tym wystukać na maszynie, powielić w skromnym katalogu, bez cudów poligrafii, bez "masowego odbiorcy", z inną przemienioną koncepcją "upowszechniania sztuki", która od dziesięcioleci nie schodzi z ust urzędników od kultury. Zaryzykuję twierdzenie, że krytycy sztuki tak niewiele i tak "niskonakładowo" dziś piszący są bliżsi artystom i pilniej śledzą ich sztukę niż wtedy, gdy opowiadali o niej w telewizji, a prace altystów oglądali na kolejnych biennale, triennale, quadriennale poszczególnych dyscyplin, na wystawach okręgowych, ogólnopolskich
sześciu lat wieszał obrazy, przewoził je wykazując inwencję transportowo-gospodarczą, z miasta do miasta i wiedział co i dlaczego przewozi, lubił i szanował swój ciężar i umiał o tym wystukać na maszynie, powielić w skromnym katalogu, bez cudów poligrafii, bez "masowego odbiorcy", z inną przemienioną koncepcją "upowszechniania sztuki", która od dziesięcioleci nie schodzi z ust urzędników od kultury. Zaryzykuję twierdzenie, że krytycy sztuki tak niewiele i tak "niskonakładowo" dziś piszący są bliżsi artystom i pilniej śledzą ich sztukę niż wtedy, gdy opowiadali o niej w telewizji, a prace altystów oglądali na kolejnych biennale, triennale, quadriennale poszczególnych dyscyplin, na wystawach okręgowych, ogólnopolskich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego