Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
piosence oryginalna mieszanka łączyła gorliwość pieśni gospel, świecki temat i narratywny styl charakterystyczny dla bluesa i country oraz bigbandowe aranżacje zaczerpnięte z jazzu. Nigdy wcześniej muzyka popularna nie zbliżyła się tak blisko do muzycznej tradycji baptystów. W efekcie muzyka popularna znalazła zupełnie nowy odcień emocjonalności, który będzie dominował przez następne dziesięciolecia.
Wkrótce pojawiła się fala młodych czarnoskórych wykonawców. Atlantic wylansowała gwiazdy pokroju The Drifters, Solomon Burke, Wilson Pickett, Percy Sledge. Na początku lat sześćdziesiątych powstały wytwórnie Stax i Motown, specjalizujące się w soul music.
Oczywiście można dyskutować, czy za ojca kierunku nie należy uznać Thomasa Dorseya, wykonawcę bluesów i pieśni gospel
piosence oryginalna mieszanka łączyła gorliwość pieśni gospel, świecki temat i narratywny styl charakterystyczny dla bluesa i country oraz bigbandowe aranżacje zaczerpnięte z jazzu. Nigdy wcześniej muzyka popularna nie zbliżyła się tak blisko do muzycznej tradycji baptystów. W efekcie muzyka popularna znalazła zupełnie nowy odcień emocjonalności, który będzie dominował przez następne dziesięciolecia.<br>Wkrótce pojawiła się fala młodych czarnoskórych wykonawców. Atlantic wylansowała gwiazdy pokroju The Drifters, Solomon Burke, Wilson Pickett, Percy Sledge. Na początku lat sześćdziesiątych powstały wytwórnie Stax i Motown, specjalizujące się w soul music.<br>Oczywiście można dyskutować, czy za ojca kierunku nie należy uznać Thomasa Dorseya, wykonawcę bluesów i pieśni gospel
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego