Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
produktowi firmy lub innym działaniom marketingowym przedsiębiorstwa, np. stworzenie wyjątkowo sprawnej obsługi posprzedażnej czy zorganizowanie doskonałej sieci dystrybucji.
Zróżnicowanie zapewnia wyższe marże zysku. Przedsiębiorstwo zdobywa na rynku lub w niektórych jego segmentach pozycję quasimonopolistyczną. Wymogi, jakie powinny być spełnione w przypadku stosowania tej strategii są następujące: wysoka jakość produktu, duża efektywność działań marketingowych, korzystne wyobrażenie nabywców o produkcie i o jego wytwórcy, innowacyjność przedsiębiorstwa, systematyczne prowadzenie analizy własnych działań oraz obserwowanie sytuacji na rynku, w tym zwłaszcza konkurencji.
Główne zagrożenia tej strategii to możliwość imitacji ze strony konkurencji, zmniejszenie się znaczenia czynnika różnicującego produkt oraz powstanie zbyt dużej różnicy kosztów między
produktowi firmy lub innym działaniom marketingowym przedsiębiorstwa, np. stworzenie wyjątkowo sprawnej obsługi posprzedażnej czy zorganizowanie doskonałej sieci dystrybucji.<br>Zróżnicowanie zapewnia wyższe marże zysku. Przedsiębiorstwo zdobywa na rynku lub w niektórych jego segmentach pozycję quasimonopolistyczną. Wymogi, jakie powinny być spełnione w przypadku stosowania tej strategii są następujące: wysoka jakość produktu, duża efektywność działań marketingowych, korzystne wyobrażenie nabywców o produkcie i o jego wytwórcy, innowacyjność przedsiębiorstwa, systematyczne prowadzenie analizy własnych działań oraz obserwowanie sytuacji na rynku, w tym zwłaszcza konkurencji.<br>Główne zagrożenia tej strategii to możliwość imitacji ze strony konkurencji, zmniejszenie się znaczenia czynnika różnicującego produkt oraz powstanie zbyt dużej różnicy kosztów między
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego