Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
się dyskusja prowadzi do coraz większego zbliżenia się środowisk.
To zbliżenie metodologiczne zaznacza się coraz wyraźniej w rozwijanych gdzieniegdzie na razie pracach badawczych. Stają się one pod względem metodologicznym pedagogicznie sensu stricto. Oznacza to, że podejmują swoiste dla pedagogiki problemy badawcze koncentrujące się wokół celów, form, metod możliwości i warunków efektywnych działań dydaktycznych lub wychowawczych. Dopiero bowiem taka problematyka decyduje o rzeczywiście pedagogicznym charakterze badań. Warto to podkreślić, gdyż zarówno w przeszłości, jak i niekiedy jeszcze dzisiaj można odnotować badania, które wprawdzie spełniły postulat empiryczności, a nawet dotyczyły tzw. "rzeczywistości wychowawczej", lecz w istocie rzeczy nie można ich uznać za pedagogiczne
się dyskusja prowadzi do coraz większego zbliżenia się środowisk.<br>To zbliżenie metodologiczne zaznacza się coraz wyraźniej w rozwijanych gdzieniegdzie na razie pracach badawczych. Stają się one pod względem metodologicznym pedagogicznie sensu stricto. Oznacza to, że podejmują swoiste dla pedagogiki problemy badawcze koncentrujące się wokół celów, form, metod możliwości i warunków efektywnych działań dydaktycznych lub wychowawczych. Dopiero bowiem taka problematyka decyduje o rzeczywiście pedagogicznym charakterze badań. Warto to podkreślić, gdyż zarówno w przeszłości, jak i niekiedy jeszcze dzisiaj można odnotować badania, które wprawdzie spełniły postulat empiryczności, a nawet dotyczyły tzw. "rzeczywistości wychowawczej", lecz w istocie rzeczy nie można ich uznać za pedagogiczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego