Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
15 roku poprzedniego. Narastały szybko należności nieściągalne, głównie od hut i koksowni. Jednocześnie przez wszystkie lata przewozy w ruchu towarowym były silnie rentowne, ale wewnętrzna dotacja z tego źródła skierowywana na dofinansowanie przewozów pasażerskich i tak nie pokrywała, nawet z dotacją budżetową, kosztów przewozowych w ruchu pasażerskim.

3.3.Sytuacja ekonomiczno-finansowa kolei i problem dotacji państwa

Wyniki finansowe PKP trudno porównywać z wynikami "normalnych" przedsiębiorstw z dwóch powodów. Po pierwsze, PKP są faktycznym monopolistą, szczególnie gdy chodzi o przewozy pasażerskie. Ceny biletów kolejowych mają charakter urzędowy - od roku 1995, tj. po wejściu w życie ustawy o PKP, kolej uzyskiwała według
15&lt;symbol desc="per cent"&gt; roku poprzedniego. Narastały szybko należności nieściągalne, głównie od hut i koksowni. Jednocześnie przez wszystkie lata przewozy w ruchu towarowym były silnie rentowne, ale wewnętrzna dotacja z tego źródła skierowywana na dofinansowanie przewozów pasażerskich i tak nie pokrywała, nawet z dotacją budżetową, kosztów przewozowych w ruchu pasażerskim.<br><br>&lt;tit&gt;3.3.Sytuacja ekonomiczno-finansowa kolei i problem dotacji państwa&lt;/&gt;<br><br>Wyniki finansowe PKP trudno porównywać z wynikami "normalnych" przedsiębiorstw z dwóch powodów. Po pierwsze, PKP są faktycznym monopolistą, szczególnie gdy chodzi o przewozy pasażerskie. Ceny biletów kolejowych mają charakter urzędowy - od roku 1995, tj. po wejściu w życie ustawy o PKP, kolej uzyskiwała według
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego