Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 03.25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
ale tylko ci, którzy zdadzą chociaż jeden przedmiot na poziomie rozszerzonym, będą mogli dostać się na studia" - proponują Roman Dolata, i Anna Wiłkomirska z ISP, którzy prowadzili badania finansowane przez Ministerstwo Edukacji.
Twierdzą, że matematyka powinna być przedmiotem obowiązkowym na maturze, a listę maturalnych przedmiotów do wyboru należałoby ograniczyć. Autorzy ekspertyzy proponują też, by egzamin maturalny przesunąć na marzec i kwiecień lub rekrutację na wyższe uczelnie na wrzesień, bo na ocenę wszystkich maturzystów potrzeba więcej czasu.
Domagają się także, by uczniowie rok przed egzaminem, a nie w ostatniej chwili, decydowali się, który z maturalnych przedmiotów będą zdawać na poziomie rozszerzonym.
Część
ale tylko ci, którzy zdadzą chociaż jeden przedmiot na poziomie rozszerzonym, będą mogli dostać się na studia"&lt;/&gt; - proponują &lt;name type="person"&gt;Roman Dolata&lt;/&gt;, &lt;gap&gt; i &lt;name type="person"&gt;Anna Wiłkomirska&lt;/&gt; z &lt;name type="org"&gt;ISP&lt;/&gt;, którzy prowadzili badania finansowane przez &lt;name type="org"&gt;Ministerstwo Edukacji&lt;/&gt;.<br>Twierdzą, że matematyka powinna być przedmiotem obowiązkowym na maturze, a listę maturalnych przedmiotów do wyboru należałoby ograniczyć. Autorzy ekspertyzy proponują też, by egzamin maturalny przesunąć na marzec i kwiecień lub rekrutację na wyższe uczelnie na wrzesień, bo na ocenę wszystkich maturzystów potrzeba więcej czasu.<br>Domagają się także, by uczniowie rok przed egzaminem, a nie w ostatniej chwili, decydowali się, który z maturalnych przedmiotów będą zdawać na poziomie rozszerzonym.<br>Część
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego