Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
na początku lat siedemdziesiątych. Wykorzystując tę metodę do analizowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym bierze się pod uwagę atrakcyjność tego rynku i atuty konkurencyjne firmy. Założeniem omawianego podejścia jest równoczesna analiza tych dwóch zmiennych. Ustalenie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa następuje w kilku etapach: określenie czynników stanowiących o atrakcyjności rynku dla eksportera i o atutach jego przedsiębiorstwa w porównaniu z konkurencją, przypisanie tym czynnikom określonych wag, wskazujących na znaczenie każdego z nich, ocenianie każdego z czynników cząstkowych z wykorzystaniem przyjętej skali ocen (najczęściej stosuje się skalę 7- lub 9-stopniową), przemnożenie ocen przez wagi i zsumowanie wyników w celu ustalenia końcowej wartości
na początku lat siedemdziesiątych. Wykorzystując tę metodę do analizowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym bierze się pod uwagę atrakcyjność tego rynku i atuty konkurencyjne firmy. Założeniem omawianego podejścia jest równoczesna analiza tych dwóch zmiennych. Ustalenie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa następuje w kilku etapach: określenie czynników stanowiących o atrakcyjności rynku dla eksportera i o atutach jego przedsiębiorstwa w porównaniu z konkurencją, przypisanie tym czynnikom określonych wag, wskazujących na znaczenie każdego z nich, ocenianie każdego z czynników cząstkowych z wykorzystaniem przyjętej skali ocen (najczęściej stosuje się skalę 7- lub 9-stopniową), przemnożenie ocen przez wagi i zsumowanie wyników w celu ustalenia końcowej wartości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego