Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.
Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia umiędzynarodowienia zakupów neutralizuje w pewnym zakresie ten niekorzystny czynnik. Firmy handlowe poszukują nowych dostawców i te przedsiębiorstwa zagraniczne, które potrafią spełnić ich wymogi, mają szanse wejścia do tych kanałów dystrybucji i poprawy swojej pozycji konkurencyjnej.
Liberalizacja ograniczeń w dostępie do rynków krajów Piętnastki Unii Europejskiej jest czynnikiem
dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.<br>Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia umiędzynarodowienia zakupów neutralizuje w pewnym zakresie ten niekorzystny czynnik. Firmy handlowe poszukują nowych dostawców i te przedsiębiorstwa zagraniczne, które potrafią spełnić ich wymogi, mają szanse wejścia do tych kanałów dystrybucji i poprawy swojej pozycji konkurencyjnej.<br>Liberalizacja ograniczeń w dostępie do rynków krajów Piętnastki Unii Europejskiej jest czynnikiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego