Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
15 krajów Unii Europejskiej stwarza szansę osiągania korzyści skali, co umożliwia obniżanie cen. Te przedsiębiorstwa, które nie są w stanie sprostać tej tendencji, stają się niekonkurencyjne. Wśród producentów rozwija się proces umiędzynarodowienia produkcji i zakupów, co oznacza, że poszukują oni nowych dostawców zagranicznych. Jest to szansa także dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.
Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia
15 krajów Unii Europejskiej stwarza szansę osiągania korzyści skali, co umożliwia obniżanie cen. Te przedsiębiorstwa, które nie są w stanie sprostać tej tendencji, stają się niekonkurencyjne. Wśród producentów rozwija się proces umiędzynarodowienia produkcji i zakupów, co oznacza, że poszukują oni nowych dostawców zagranicznych. Jest to szansa także dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.<br>Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego