zgodnie z ich egzegezą) <br>tradycyjnie w sposób kontrastowy. Kompozytor jednak jak się wydaje respektuje <br>tę tradycję; "motyw radości" uległ tu bowiem pewnej transformacji interwałowej, <br>rytmicznej i wyrazowej (tempo Moderato amabile), przenosząc symbolikę radości <br>na "radość wcielenia" (s. 14). W porównaniu z wzorcem motywy ulegają rytmizacji, <br>w celu stworzenia odpowiedniego typu ekspresji, a także przekształceniom zwłaszcza <br>rytmicznym, niekiedy zaś interwałowym. Również zróżnicowanie fakturalne mszy <br> wybór określonej faktury, środków technicznych, wiąże się z odpowiednią funkcją <br>motywu, typem ekspresji, obszarem symboliki właśnie. Motyw inicjalny pieśni <br>pełni zróżnicowaną funkcję i jest nosicielem niejednorodnej symboliki, wykorzystywany <br>jako motyw błagalny w Kyrie, z użyciem 3-głosowej imitacji