Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Filozofia zen, 1951), który szerzej zostanie omówiony
w Zakończeniu. Jedną z przyczyn niezrozumienia intencji Suzukiego jest
problem interpretacji sformułowania "zrozumieć zen". Suzuki używa go,
mając na myśli doświadczenie 'oświecenia', które - z czym zgadzają się
wszyscy mistrzowie zen - jest niedostępne dla myślenia dyskursywnego.
Należy jednak pamiętać, że zen jest formą ludzkiej ekspresji, która, jeśli ma

być komunikowalna, musi przejawię się pod postacią pojęć, będących
domeną rozumu. Suzuki niewątpliwie zdaje sobie z tego sprawę, o czym
świadczy jego następująca wypowiedź: "Zen przestałoby być zen, gdyby
odrzuciło wszelkie formy komunikowania. [...] Człowiek jest człowiekiem
właśnie dlatego, że nieustannie dąży do samowyrażenia - dlatego właśnie
jest uważany
Filozofia zen, 1951), który szerzej zostanie omówiony <br>w Zakończeniu. Jedną z przyczyn niezrozumienia intencji Suzukiego jest <br>problem interpretacji sformułowania "zrozumieć zen". Suzuki używa go, <br>mając na myśli doświadczenie 'oświecenia', które - z czym zgadzają się <br>wszyscy mistrzowie zen - jest niedostępne dla myślenia dyskursywnego. <br>Należy jednak pamiętać, że zen jest formą ludzkiej ekspresji, która, jeśli ma <br>&lt;page nr=43&gt;<br>być komunikowalna, musi przejawię się pod postacią pojęć, będących <br>domeną rozumu. Suzuki niewątpliwie zdaje sobie z tego sprawę, o czym <br>świadczy jego następująca wypowiedź: &lt;q&gt;"Zen przestałoby być zen, gdyby <br>odrzuciło wszelkie formy komunikowania. [...] Człowiek jest człowiekiem <br>właśnie dlatego, że nieustannie dąży do samowyrażenia - dlatego właśnie <br>jest uważany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego