Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
opowieści, przedstawianej przez genialnego muzyka. W koncercie Jankiela słowną konkretyzację wspomagała melodia znanej pieśni, znanych słów; ale już w wielkiej scenie koncertu Kęty we fragmencie dramatycznym Rok 1846 Zygmunta Krasińskiego czy w opowieści Duch jaskini Bohdana Dziekońskiego słuchacze dokonują takiej jednobrzmiącej rekonstrukcji tekstu słownego tylko na podstawie tonów muzyki i emanującego z niej napięcia.]
Opera eksponowała rangę oprawy plastycznej. Gdy w XVIII-wiecznym teatrze tragicznym dekoracje miały charakter umowny, były konwencjonalne i stanowiły właściwie tylko tło zamykające scenę, to w tym samym czasie w operze przywiązywano do nich niepomiernie większą wagę. Było to konieczne, gdyż akcja jest w operze statyczna, toczy
opowieści, przedstawianej przez genialnego muzyka. W koncercie Jankiela słowną konkretyzację wspomagała melodia znanej pieśni, znanych słów; ale już w wielkiej scenie koncertu Kęty we fragmencie dramatycznym Rok 1846 Zygmunta Krasińskiego czy w opowieści Duch jaskini Bohdana Dziekońskiego słuchacze dokonują takiej jednobrzmiącej rekonstrukcji tekstu słownego tylko na podstawie tonów muzyki i emanującego z niej napięcia.]<br>Opera eksponowała rangę oprawy plastycznej. Gdy w XVIII-wiecznym teatrze tragicznym dekoracje miały charakter umowny, były konwencjonalne i stanowiły właściwie tylko tło zamykające scenę, to w tym samym czasie w operze przywiązywano do nich niepomiernie większą wagę. Było to konieczne, gdyż akcja jest w operze statyczna, toczy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego