Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
malowidła. Na obrazie olejnym Friedricha Matthaei, ukazującym weimarską scenę z Narzeczonej z Messyny Schillera, upozowanie postaci i kompozycja tła swą idealną harmonią przypominają wręcz sceny z obrazów Davida.
Goethe dbał o przestrzeganie ustalonych konwencji - takich jak ruchy aktorów i ich rozmieszczenie na scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy gestu, nie zezwalał na wybijanie się indywidualności, motywując to tym, że jeśli pojedynczy aktor skupia na sobie uwagę widzów, cierpi na tym harmonia, efekt całości. Goethe dbał o estetykę dekoracji i o dopasowanie ich (w miarę fiansowych możliwości) do tekstu; zachwycał się tymi, które były utrzymane w najbardziej
malowidła. Na obrazie olejnym Friedricha Matthaei, ukazującym weimarską scenę z Narzeczonej z Messyny Schillera, upozowanie postaci i kompozycja tła swą idealną harmonią przypominają wręcz sceny z obrazów Davida.<br>Goethe dbał o przestrzeganie ustalonych konwencji - takich jak ruchy aktorów i ich rozmieszczenie na scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy gestu, nie zezwalał na wybijanie się indywidualności, motywując to tym, że jeśli pojedynczy aktor skupia na sobie uwagę widzów, cierpi na tym harmonia, efekt całości. Goethe dbał o estetykę dekoracji i o dopasowanie ich (w miarę fiansowych możliwości) do tekstu; zachwycał się tymi, które były utrzymane w najbardziej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego