Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przez odbiorcę zależy od uprzednich doświadczeń odbiorcy w stosunku do nadawcy oraz tworzonych przez niego wiadomości. Wiąże się to ze stanem wiedzy odbiorcy związanym z przekazem, który ukształtowany został przed rozpoczęciem procesu komunikacji. Wiarygodność nadawcy jest także efektem czynników sytuacyjnych, cech związanych z wyglądem zewnętrznym, oddziaływania stereotypów o pozytywnym znaku emocjonalnym, trwałych właściwościach nadawcy ocenianych przez odbiorcę oraz jego doraźnych zachowań związanych z przekazem. Czynniki te wiążą się także z podstawowymi prawidłowościami regulującymi procesy spostrzegania społecznego. Za najważniejsze z nich uznać można wpływ cech nadawcy na przetwarzanie przekazu związanego z efektem "halo", generalizacją metaforyczną, eks- presją mimiczną i emocjonalną, sposobem wysławiania
przez odbiorcę zależy od uprzednich doświadczeń odbiorcy w stosunku do nadawcy oraz tworzonych przez niego wiadomości. Wiąże się to ze stanem wiedzy odbiorcy związanym z przekazem, który ukształtowany został przed rozpoczęciem procesu komunikacji. Wiarygodność nadawcy jest także efektem czynników sytuacyjnych, cech związanych z wyglądem zewnętrznym, oddziaływania stereotypów o pozytywnym znaku emocjonalnym, trwałych właściwościach nadawcy ocenianych przez odbiorcę oraz jego doraźnych zachowań związanych z przekazem. Czynniki te wiążą się także z podstawowymi prawidłowościami regulującymi procesy spostrzegania społecznego. Za najważniejsze z nich uznać można wpływ cech nadawcy na przetwarzanie przekazu związanego z efektem "halo", generalizacją metaforyczną, eks- presją mimiczną i emocjonalną, sposobem wysławiania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego