Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
on zarówno tym (studenci pierwszych lat studiów), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, pochodzącą wszak - przypominam, iż psychologia jest nauką empiryczną! - z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym, którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać prowadząc samodzielne badania empiryczne - dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich będzie to praca doktorska.

2.1. Znajomość bierna

Mówiąc o biernej znajomości metodologii mam na myśli trzy zasadnicze konteksty korzystania z wiedzy metodologicznej dotyczącej standardów prowadzenia badań empirycznych w psychologii (i dyscyplinach pokrewnych):

(a) kontekst studiowania
on zarówno tym (studenci pierwszych lat studiów), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, pochodzącą wszak - przypominam, iż psychologia jest nauką empiryczną! - z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym, którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać prowadząc samodzielne badania empiryczne - dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich będzie to praca doktorska.<br><br>&lt;tit&gt; 2.1. Znajomość bierna&lt;/&gt;<br><br> Mówiąc o biernej znajomości metodologii mam na myśli trzy zasadnicze konteksty korzystania z wiedzy metodologicznej dotyczącej standardów prowadzenia badań empirycznych w psychologii (i dyscyplinach pokrewnych):<br><br>(a) kontekst studiowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego