Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
milionów czytelników każdy. Po prostu wskaźniki rentowności reklamy były niekorzystne dla większości ich ogłoszeniodawców, co z kolei było spowodowane nadmiernym zróżnicowaniem (masowością) publiczności czytelniczej. Ogłoszeniodawcom bardziej się opłacało finansowanie mniejszych pism, o bardziej wyspecjalizowanym profilu i czytanych przez określone kręgi społeczne. Upadek tych masowych magazynów zrodził tezę, że skończyła się era mediów prawdziwie masowych, a zaczęła era mediów wyspecjalizowanych [Peterson,1960]. W każdym razie wyjaśnia ona mocną pozycję prasy lokalnej, utrzymującej się z reklamy miejscowych usług i sklepów.
Ekonomika radia i telewizji jest bardziej złożona niż prasy. Są to środki wymagające olbrzymiego zaplecza tak programowego, jak i techniczno-przekaźnikowego. Dobry program
milionów czytelników każdy. Po prostu wskaźniki rentowności reklamy były niekorzystne dla większości ich ogłoszeniodawców, co z kolei było spowodowane nadmiernym zróżnicowaniem (masowością) publiczności czytelniczej. Ogłoszeniodawcom bardziej się opłacało finansowanie mniejszych pism, o bardziej wyspecjalizowanym profilu i czytanych przez określone kręgi społeczne. Upadek tych masowych magazynów zrodził tezę, że skończyła się era mediów prawdziwie masowych, a zaczęła era mediów wyspecjalizowanych [Peterson,1960]. W każdym razie wyjaśnia ona mocną pozycję prasy lokalnej, utrzymującej się z reklamy miejscowych usług i sklepów.<br>Ekonomika radia i telewizji jest bardziej złożona niż prasy. Są to środki wymagające olbrzymiego zaplecza tak programowego, jak i techniczno-przekaźnikowego. Dobry program
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego