Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
tych rysunków, jej lekkość, a zarazem widoczna umiejętność prowadzenia jej w sposób zdecydowany i trafny, sprawiają, że estetyczna wartość rysunków przewyższa niekiedy obrazy. Jest bowiem w ich czerni i bieli pewna surowość, oszczędność środków wyrazu, nie występująca w obrazach, a której brak tam właśnie osłabia ich ekspresyjne działania na rzecz estetyzującej dekoracyjności.
Nie sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa jako dziedziny sztuki, struktur, w których sens komunikacyjny schodzi na drugi plan, na pierwszy wysuwając wartości możliwe do
tych rysunków, jej lekkość, a zarazem widoczna umiejętność prowadzenia jej w sposób zdecydowany i trafny, sprawiają, że estetyczna wartość rysunków przewyższa niekiedy obrazy. Jest bowiem w ich czerni i bieli pewna surowość, oszczędność środków wyrazu, nie występująca w obrazach, a której brak tam właśnie osłabia ich ekspresyjne działania na rzecz estetyzującej dekoracyjności.<br> Nie sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa jako dziedziny sztuki, struktur, w których sens komunikacyjny schodzi na drugi plan, na pierwszy wysuwając wartości możliwe do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego