Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 37 (2934)
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
to, by go widziano" - tak w książce Teresy Wilniewczyc "Andrzej Seweryn" mówi o sobie Andrzej Seweryn. Kto go widział ostatnio, kto go na przykład widział w granym gościnnie na scenie Teatru Narodowego "Mizantropie", w lot pojmie, że to święta racja.
Ala ma kota - Andrzej ma rację, gdy w graniu odrzuca esy-floresy; ma rację, swego ukochanego Gombrowicza rację, że w sztuce najtrudniejsza jest łatwość; ma rację, gdy mówi, że w aktorstwie chodzi o to, by grać jak najmniej, to znaczy - by się nie zagrywać, nie podgrywać, nie dogrywać. Seweryn ma rację, gdy mówi, co mówi, ale rację jeszcze większą ma Wilniewczyc. Ona
to, by go widziano&lt;/&gt;" - tak w książce Teresy Wilniewczyc "&lt;name type="tit"&gt;Andrzej Seweryn&lt;/&gt;" mówi o sobie Andrzej Seweryn. Kto go widział ostatnio, kto go na przykład widział w granym gościnnie na scenie Teatru Narodowego "&lt;name type="tit"&gt;Mizantropie&lt;/&gt;", w lot pojmie, że to święta racja.&lt;/&gt;<br>Ala ma kota - Andrzej ma rację, gdy w graniu odrzuca esy-floresy; ma rację, swego ukochanego Gombrowicza rację, że w sztuce najtrudniejsza jest łatwość; ma rację, gdy mówi, że w aktorstwie chodzi o to, by grać jak najmniej, to znaczy - by się nie zagrywać, nie podgrywać, nie dogrywać. Seweryn ma rację, gdy mówi, co mówi, ale rację jeszcze większą ma Wilniewczyc. Ona
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego