Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 22
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
ale również trzy czwarte "nie słyszało i nie widziało żadnych wyników ankiet". Dane ankietowe nie są informacjami, które ogół wyborców zna albo którymi się przejmuje. Omówienia sondaży czytają ludzie interesujący się polityką, a ci mają swoje własne poglądy i nie kierują się wynikami badań. Natomiast niezdecydowani, na których sondaże mogłyby ewentualnie oddziaływać, nie interesują się nimi. Dlatego nie przeceniałbym bezpośredniego wpływu wyników sondaży na zachowania wyborców. Owszem, istnieje wpływ pośredni - poprzez media, żywiące się sondażami. To one, posiłkując się wynikami ankiet, tworzą przychylną lub "beznadziejną" atmosferę wokół kandydatów. Ta zaś waży na wynikach wyborów.

Czy ten wątek naszej rozmowy można podsumować
ale również trzy czwarte "nie słyszało i nie widziało żadnych wyników ankiet". Dane ankietowe nie są informacjami, które ogół wyborców zna albo którymi się przejmuje. Omówienia sondaży czytają ludzie interesujący się polityką, a ci mają swoje własne poglądy i nie kierują się wynikami badań. Natomiast niezdecydowani, na których sondaże mogłyby ewentualnie oddziaływać, nie interesują się nimi. Dlatego nie przeceniałbym bezpośredniego wpływu wyników sondaży na zachowania wyborców. Owszem, istnieje wpływ pośredni - poprzez media, żywiące się sondażami. To one, posiłkując się wynikami ankiet, tworzą przychylną lub "beznadziejną" atmosferę wokół kandydatów. Ta zaś waży na wynikach wyborów.<br><br>Czy ten wątek naszej rozmowy można podsumować
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego