Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
nie gaśnie, przyczyną może być uszkodzenie alternatora, ale może być też - uszkodzenie (przerwa w obwodzie lub spalone uzwojenie) przekaźnika, który nie przyciąga zworu i nie przerywa (przez rozwarcie styków) dopływu prądu do lampki kontroli ładowania.
Lampka kontroli ładowania powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika (jeszcze przy pracy na biegu jałowym), ewentualnie po nieznacznym tylko zwiększeniu jego obrotów. Gaśnięcie jej dopiero przy dużych obrotach wskazuje na uszkodzenie alternatora (względnie, czasem przekaźnika lampki).



NIE WSZYSTKIE TRZY FAZY



Prąd alternatora jest sumą prądów wytwarzanych w trzech jego fazach. O ile, wskutek przerwy w obwodzie uzwojeń lub uszkodzenia diod prostowniczych, będą działać tylko dwie fazy
nie gaśnie, przyczyną może być uszkodzenie alternatora, ale może być też - uszkodzenie (przerwa w obwodzie lub spalone uzwojenie) przekaźnika, który nie przyciąga &lt;orig&gt;zworu&lt;/&gt; i nie przerywa (przez rozwarcie styków) dopływu prądu do lampki kontroli ładowania. <br>Lampka kontroli ładowania powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu silnika (jeszcze przy pracy na biegu jałowym), ewentualnie po nieznacznym tylko zwiększeniu jego obrotów. Gaśnięcie jej dopiero przy dużych obrotach wskazuje na uszkodzenie alternatora (względnie, czasem przekaźnika lampki). <br><br><br><br>&lt;tit&gt;NIE WSZYSTKIE TRZY FAZY&lt;/&gt;<br><br><br><br>Prąd alternatora jest sumą prądów wytwarzanych w trzech jego fazach. O ile, wskutek przerwy w obwodzie uzwojeń lub uszkodzenia diod prostowniczych, będą działać tylko dwie fazy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego