Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
Bóg i nihilista. Według tej wykładni Kołakowski nie wyklucza, że w świecie nie występuje żadna z tych osób. Łatwo zauważyć, że przy tej interpretacji mój sprzeciw wobec myśli Kołakowskiego byłby bezsilny.
Ale Kołakowski mówi też, jak sądzę, że świat jest tak urządzony, iż zachodzi co najmniej jedna z tych dwu ewentualności: gdy nie ma Boga, nihilizm poznawczy jest nieuchronny, brak Boga naraża nas beznadziejnie na nihilizm. Ta silniejsza (alternatywna) wykładnia myśli Kołakowskiego ujmuje ją jako tezę, iż w świecie musi występować co najmniej jedna z tych osób: Bóg albo nihilista. Według tej wykładni świat bez Boga, ale zarazem bez nihilisty jest
Bóg i nihilista. Według tej wykładni Kołakowski nie wyklucza, że w świecie nie występuje żadna z tych osób. Łatwo zauważyć, że przy tej interpretacji mój sprzeciw wobec myśli Kołakowskiego byłby bezsilny.<br> Ale Kołakowski mówi też, jak sądzę, że świat jest tak urządzony, iż zachodzi &lt;hi&gt;co najmniej&lt;/hi&gt; jedna z tych dwu ewentualności: gdy nie ma Boga, nihilizm poznawczy jest nieuchronny, brak Boga naraża nas beznadziejnie na nihilizm. Ta silniejsza (alternatywna) wykładnia myśli Kołakowskiego ujmuje ją jako tezę, iż w świecie musi występować co najmniej jedna z tych &lt;page nr=8&gt; osób: Bóg albo nihilista. Według tej wykładni świat bez Boga, ale zarazem bez nihilisty jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego