Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
się gubimy, wszystko tu może się zdarzyć, więc wszystko traci na ważności. Film ma jednak parę oryginalnych scen zgoła z innej branży: aktorzy jako kukiełki grają kukiełki jako kukiełki, co usprawiedliwia niecodzienny zawód głównego bohatera jako specjalisty lalkowego i zapewne stanowi metaforę: wszyscy jesteśmy po trosze marionetkami... Jakby nie było, film przynosi pocieszenie - nie, może to słowo za dużo obiecuje - powiedzmy, wytchnienie, z okazji dręczącego tematu najazdu elektroniki. "eXistenZ" wyraża lęk przed utratą tożsamości, "Być jak John Malkovich" chęć utraty tożsamości. W jednym i drugim wypadku pytanie jest kluczowe: być sobą, czy nie być sobą w wieku, gdy TV jest lepsza
się gubimy, wszystko tu może się zdarzyć, więc wszystko traci na ważności. Film ma jednak parę oryginalnych scen zgoła z innej branży: aktorzy jako kukiełki grają kukiełki jako kukiełki, co usprawiedliwia niecodzienny zawód głównego bohatera jako specjalisty lalkowego i zapewne stanowi metaforę: wszyscy jesteśmy po trosze marionetkami... Jakby nie było, film przynosi pocieszenie - nie, może to słowo za dużo obiecuje - powiedzmy, wytchnienie, z okazji dręczącego tematu najazdu elektroniki. "eXistenZ" wyraża lęk przed utratą tożsamości, "Być jak John Malkovich" chęć utraty tożsamości. W jednym i drugim wypadku pytanie jest kluczowe: być sobą, czy nie być sobą w wieku, gdy TV jest lepsza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego